fbpx
28.6 C
Budapest

Az ütős marketing alapjai: ilyen egy jó chatbot!

Biztosan hallottál már a chatbotokról, mi is írtunk róluk korábban. A fiatal generáció több mint negyven százaléka naponta kommunikál chatbot használatával a nyugaton, a többi trendhez hasonlóan nálunk is ez lesz a helyzet 1-2 éven belül. A kérdés egyszerű: haladsz vagy lemaradsz és átadod ezt az eszközt a konkurensednek? Ha nem szeretsz könnyű pénzt hagyni az asztalon akkor ebben a cikkben megtalálhatod a válaszokat arra vonatkozóan, hogy milyen egy jó chatbot. Kezdjük!

Határozz meg egyértelmű célközönséget!

Fontos tudnod, hogy a vállalkozásod közönségének melyik rétege fogja használni a chatbotodat. Valószínűleg az idősebb vásárlóid maradnak a hagyományos (email, telefonhívás) eszközöknél, viszont bárki aki magabiztosan használja a Messenger szolgáltatásait valószínűleg kiszolgálható egy jól felépített chatbottal. 

Teendő: készíts egy jól körülhatárolt célközönséget a chatbotodnak! 

Egyszerűség a középpontban!

Ha valaki chatbotot használ akkor a legutolsó dolog amit szeretne, hogy elvesszen a rengeteg lehetőség között. A chatbotod oldjon meg problémákat viszont ne itt akard minden létező kérdését megválaszolni az ügyfelednek. A célod, hogy összeszedd azokat a leggyakoribb kérdéseket amelyeket már lusta vagy megválaszolni, esetleg túl sok időt vesznek el tőled. Ezeket kell közérthetővé tenni és a chatbot segítségével megválaszolni, hogy kevesebb ügyfélszolgálati teendőd legyen. 

Ha túl sok opció van, túl sok dologra kell figyelnia a felhasználónak akkor épp az ellenkezője lesz az eredmény: több munkát csinálsz magadnak és ezzel magad alatt ástál vermet. Fókuszálj azokra a kérdésekre amelyeket relatíve egyszerű megoldani (milyen virágot válasszak, mit vegyek fel, kompatibilis-e x termék y termékkel, tudok-e tőletek hétvégén rendelni) viszont túl gyakran teszik fel őket, hogy kényelmes legyen manuálisan megválaszolni. 

Teendő: készíts egy listát a könnyen megválaszolható viszont gyakori kérdésekről!

Maradj emberi!

A chatbot minél emberszerűbb annál szívesebben használják a felhasználók. Nem meglepő tény, hiszen a Messenger platform elsősorban személyes beszélgetésekre lett kitalálva, nem arra, hogy itt is küzdenie kelljen valamivel. Hagyd a szakzsargont és beszélj az ügyfeleidhez úgy mintha egy kávé mellett kérdezhetne tőled különféle dolgokat a szolgáltatásaidról. 

Teendő: legyen egy előre megírt válaszod a kérdésekre! Ezt ki is szervezheted.

Az üzenetek legyenek rövidek!

Ha kapsz egy ismerősödtől egy elképesztően hosszú üzenetet akkor mire gondolsz? Ideges, valamivel megbántottad vagy bármi egyéb negatív dolog. Nem szeretjük a hosszú üzeneteket, nem szeretünk rengeteg szöveget egyben látni, ezért tördeljük az ehhez hasonló cikkeket is apró részletekre. A chatbot esetén pontosan ugyanez a helyzet. Rövid, beszélgetéshez hasonlító üzenetekkel szeretnél kommunikálni, akár emojik segítségével. Ha a privát életedben használod, ha az ügyfeled használja akkor itt miért ne lehetne helye? 

Legyen célja az üzeneteidnek!

Ahogy a weboldalakról szóló cikkünkben írtuk, a CTA (call to action) használata nem csak a te marketingedet emeli ki, hanem az olvasónak is egyszerűbbé teszi a navigációt. Ha például egy pizzéria vagy és valaki a különféle feltétekről érdeklődik a chatbotodon keresztül akkor nyugodtan adj gombokat az üzenetedhez, hogy azonnal átirányítsd őket a weboldaladra ahol már kizárólag az adott feltéttel elérhető pizzákat láthatja. 

Röviden: a célod az értékadás, irányítottan.

Psszt! Ezt nézd!

Lejárt az unalmas cégek ideje. Az unalmas vagy nem létező weboldalak nem fognak új vevőket hozni. Érdekel, hogy mennyibe kerül egy trendi weboldal?