fbpx
28.6 C
Budapest

A legütősebb marketing kampányok a nagyvilágból amelyeket te is másolhatsz.

A marketing minden cég bevételének alappillére. Mégis, sok esetben látunk példákat arra, hogy hatalmas pénzösszegek vannak elszórva különböző hirdetésformákra, és alig hozza vissza a befektetett pénzt. Néha, még talán mínuszos is. Azonban, vannak arra is példák, hogy 1 jó kampány világhírre tesz szert, és még évtizedek múlva is arra tekintenek vissza a tanulni, és fejlődni vágyóak. A céltudatos, ambiciózus ember erre törekszik.
Hogy lehet ilyet csinálni? 

A recept bonyolultabb, mint egy egyszerű felsorolás, hiszen ha egyszerű lenne létrehozni a világ legjobb marketingstratégiáját, azonnal ‘mainstream’ lenne. Ha mindenki ugyan azt a módszert használja, relevanciáját veszti, és ugyanannyi lesz az értéke, mint a több 100 Facebook hirdetésnek, amit mindenki átlapoz.

Ámdebár, a múltból mindig lehet tanulni, ihletet meríteni;

Kezdjük hát: a legütősebb marketing kampányok világszerte.

Némelyik kampány hatalmas pénzösszegre, és világhírre tett szert. Biztos találkozol Te is olyannal, amit már láttáll:

  • Nike: Just Do It

Tudtad, hogy egyszer régen, a Nike gyakorlatilag csak maratoni futóknak gyártott cipőt? Ekkoriban indult be a sport iránti rajongás, és a Nike marketing osztálya, tudta, mi a dolguk. Le kellett előzniük az akkori legnagyobb vetélytársukat, a Reebukot. (Akkoriban a Reebok még több cipőt adott el mint a Nike

Tehát, az 1980-as évek végén a Nike megcsinálta a “Just Do It’ kampányt.

Bevált.

1988-ban a Nike eladásai a plafont ütötték, 800 millió dollárral; és 1998-ra ez a szám meghaladta a 9.2 milliárd dollárt. “Just Do It”. Rövid volt, tömör, és mindent kifejezett, amit akkoriban az emberek éreztek, amikor sportolni akartak – és éreznek mai napig. Nem akarsz futni 5 kilómétert? Just do it.

  • Coca Cola: Neked is egy

A nagy cégek sokszor, lényegében bele vannak kényszerítve, hogy valami egész világra ható óriási sikereket elérő kampányt csináljon. A Coca Cola pontosan ezt tette: az embert szólította meg közvetlen – minden üvegen.

A ‘Neked is egy’ kampány Ausztráliában kezdődött, 2011-ben, majd az USA meghóditása követte, és ma már szinte az egész világon kapható a te egyedi üveged. Sőt, egyedi feliratú üveget is tudsz rendelni.

  • Volkswagen: Gondolkozz kicsiben

Mai napig rengeteg marketing, és reklámszakember gondolja a Volkswagen ‘Gondolkozz kicsiben’ kampányát az aranystandardnek. A legendás ötlet 1960-ban született, és egyetlen kérdésre akart válaszolni: Hogyan lehet megváltoztatni az emberek véleményét nemcsak egy termékről, hanem egy egész embercsoportról is?

A helyzet az, hogy amerikában valamilyen oknál kifolyólag szeretik a nagy autókat, és 15 évvel a második világháború után se akartak venni kicsi német autókat. Ekkor jött a Volkswagen ötlete: Pontosan ennek az elvárásnak megfelelően játszott.
‘Szerinted kicsi az autó? Igen, az.’

  • Google: Year In Search 2017

Nem a leghíresebb, legrégibb, vagy legismertebb kampány a világon, de kilencéves (és mai napig futó) létezése alatt a legerősebbé vált. 

Olyan erős, hogy elfelejted; egy reklámot nézel.

Merészen, évente emlékeztet arra, hogy mennyire függünk a Google szolgáltatásaitól. 

Évente, a világ minden pontjáról. 

Ezek a ma már hatalmas cégek milyen tanácsokkal tudják ellátni a Te vállalkozásod is?

  • Nike: Amikor próbálod kitalálni a márkád bemutatásának legjobb módját, tedd fel magadnak kérdést: Milyen problémát old meg? Milyen megoldást nyújt a termék, vagy szolgáltatás? Ha az üzenetben a probléma forrására sikerül rátalálnod, a fogyasztóval olyan érzelmi szinten fogsz kapcsolatba lépni, amit nehéz lesz figyelmen kívül hagyni.
  • Coca Cola: A Coca Cola rajongók rendszeres vásárlók, és a vállalat teljes erővel hajtott az ‘egyén megbecsülésének’ átélésére. Az, hogy vajon milyen nevet fogsz kihúzni az automatából, teljesen véletlen – és ha nem a Te neved van rajta, ösztönöz, hogy tovább add a szlogennel: Neked is egy.
  • Volkswagen: Ne próbáld eladni a céged, vagy terméked olyannak, amilyen nem. A fogyasztók elismerik, és értékelik az őszinteséget.
  • Google: Emlékeztesd ügyfeleid, mennyire érdekled őket. A ‘Year In Search’ történetek sokféle érzelmet váltanak ki, de végül mindenkit egyesítenek – függetlenül attól, hogy milyen Google-termékek tetszenek nekik – egy felemelő üzenet útján, arról, hogy a vállalat használata hogyan tükröződik mindannyiunkban.

Psszt! Ezt nézd!

Lejárt az unalmas cégek ideje. Az unalmas vagy nem létező weboldalak nem fognak új vevőket hozni. Érdekel, hogy mennyibe kerül egy trendi weboldal?